Sunday, January 31, 2010

LAWATAN ADUN N.33 KALAKA KE KPG KUPANG

Ketibaan YB disambut oleh KPD Saratok

Antara jemputan yang hadir : Dari kiri:-
KPD, wakil Pengurus Besar SALCRA Sarawak, Tuan DO, YB, Penghulu Hamid, Pengurus Kawasan FELCRA Saratok, GB SK Kupang

YB menyampaikan hadiah kepada pemenang Pertandingan Karaoke

Cenderahati untuk Penghulu Kpg Kupang


Daripada FELCRA untuk YB


YB menerima cenderahati kenang-kenangan daripada FELCRA

YB melawat Pameran PDRM


Pameran PDRM

KPD dan YB

YB memerhati brochure pameran


Sjn Sharbini sibuk mengagihkan beg cenderahati kepada pengunjung


YB menguji komputer di Sudut IT Pengajaran dan Pembelajaran SK Kupang



YB, Tn DO, GB dan Timbalan Pengurus FELCRA melawat Sudut IT

Pada 30 Januari 2010 Menteri Muda Perumahan dan Pembangunan Bandar dan Menteri Muda Pembangunan Luar Bandar, Tn Haji Abdul Wahab bin Aziz telah menghadiri Majlis Doa Selamat dan Kesyukuran anjuran FELCRA Berhad Kawasan Saratok di Masjid Silaturrahim Kampung Kupang, Saratok.
Dalam ucapannya, YB menyeru agar para pelajar menyeimbangkan kecemerlangan dalam akademik dan ko-kurikulum untuk membentuk jati diri dan tahap keyakinan diri mereka demi kepentingan masa depan dan alam kerjaya.
Beliau yang ingin melihat pembangunan menyeluruh dalam DUN Kalaka satu hari nanti berharap agar Saratok melahirkan lebih ramai cerdik pandai selaras dengan pembangunan fizikal yang dibawa oleh kerajaan Barisan Nasional.
Tambahnya, ibu bapa perlu menyokong minat anak terutamanya yang mahir dalam teknikal memandangkan prasarana kerja kini yang memerlukan banyak kemahiran.
Berhubung dengan kemelut pertindihan tuntutan dengan pihak FELCRA, YB mencadangkan agar penduduk kampung bermesyuarah untuk mencari jalan penyelesaian di samping mengusulkan mereka agar menubuhkan koperasi supaya dividen dapat dibahagikan mengikut syer.
FELCRA bukan sahaja membangunkan kawasan kelapa sawit penduduk malahan turut membantu membangunkan kawasan peserta FELCRA. Agensi tersebut telah mengumumkan bantuan RM 50,000.00 untuk Masjid Silaturrahim.
Hadir sama pada majlis tersebut ialah Timbalan Pengurus Besar Wilayah FELCRA, Berhad Sarawak Andriaza Noria Peter, Pegawai Daerah Saratok, Daniel Supit, Ketua Polis Daerah Saratok, DSP Lee Thai Len, Guru Besar SK Kupang, Sham, ketua-ketua jabatan dan ketua-ketua masyarakat.





No comments:

Post a Comment