Tuesday, July 7, 2009

MAJLIS PENYERAHAN CEK BANTUAN PROGRAM PPKB

SARATOK, 8 Julai - ADUN N.33 Kalaka, YB Encik Abdul Wahab bin Aziz akan menyempurnakan Majlis Penyerahan Cek Bantuan Program Pembasmian Kemiskinan Bandar (PPKB) esok , 9 Julai, jam 09.30 pagi di Bilik Mesyuarat Perpustakaan Awam, dekat sini.
Menurut jurucakap pengelola, Encik Wan Akbaruddin Haji Wan Mahmud seramai 228 orang peserta akan menerima cek bantuan tersebut.
Tambah beliau, antara bantuan yang diterima melalui program PPKB tersebut ialah sewa rumah, kemasukan ke sekolah/Institut Pengajian Tinggi, kos pengangkutan ke sekolah, kos jagaan kanak-kanak ke taska/tadika/jiran/individu, kos pengangkutan ke tempat kerja, rawatan dialisis buah pinggang, latihan kemahiran dan ihsan.
Bantuan tersebut merupakan salah satu inisiatif kerajaan untuk membasmi kemiskinan di kalangan masyarakat luar bandar yang disalurkan melalui Majlis Daerah Saratok saban tahun. Justeru itu, rakyat perlu sedar betapa kerajaan begitu prihatin terhadap masalah rakyat dan sentiasa berusaha supaya rakyatnya tidak dibelenggu oleh kemiskinan.
(Artikel ini telah dihantar ke Bahagian Media dan Komunikasi Korporat, Jabatan Penerangan Malaysia Negeri Sarawak pada 08 Julai 2009)

No comments:

Post a Comment