Sunday, December 20, 2009

PROGRAM INFO BESTARI KOMUNITI BESTARI KPG MELAYU ROBAN

Kusyuk menyempurnakan bacaan khatam sambil disaksikan oleh Tuan Imam dan Guru Mengaji
Amanat daripada YB Menteri Muda

Cenderahati kenang-kenangan untuk YB daripada K-Bestari Kpg Melayu Roban

Acara Menepung Tawar

YB sedang ditepung tawar

Moga YB sentiasa dilindung di bawah payung kesejahteraanNya

Tanggal 20 Disember 2009, Komuniti Bestari (K-Bestari) Kampung Melayu Roban dan Jabatan Penerangan Daerah Saratok telah mengadakan Majlis Khatamal Al-Quran dan Kesyukuran Kepulangan Menteri Muda Perumahan dan Pembangunan Bandar dan Menteri Muda Pembangunan Luar Bandar , Tuan Haji Abdul Wahab Aziz Dari Tanah Suci Mekah.
Pada majlis tersebut, seramai 28 orang anak-anak K-Bestari Kpg Melayu Roban telah menyertai Majlis Khatamal Al-Quran tersebut. YB juga turut ditepung tawar sebagai tanda syukur beliau pulang ke tanah air dengan selamat.
Dalam ucapannya YB sempat berpesan kepada masyarakat di Roban supaya sentiasa mengekalkan perpaduan untuk mengukuhkan lagi ikatan yang sedia terjalin di kalangan masyarakat yang berbilang kaum di situ.
Selain itu, beliau juga mengharapkan agar ibu bapa sentiasa mengutamakan pendidikan anak-anak demi masa depan yang gemilang di hari muka.
Beliau mengakhiri ucapan dengan mengumumkan geran RM 5,000 masing-masing kepada K-Bestari Kpg Melayu Roban dan K-Bestari Kpg Sessang. Terima Kasih YB!
Hadir sama pada majlis tersebut ialah wakil Pegawai Daerah Saratok, Suhandi Tugiman, Pegawai Penerangan Daerah Saratok, Norliza Isahak, Pengerusi K-Bestari Roban, Gani Eli, Pemanca Jong Thai Bee, KK Kpg Melayu Roban, Morshidi Well, wakil ketua-ketua jabatan dan ketua-ketua masyarakat.























































































No comments:

Post a Comment